Fastighetschef till Värmdö kommun

By 16 september, 2020 september 21st, 2020 Chefs- och ledarskapsstöd
Roll Interimschef
 Kompetensområde Chefs- och ledarskapsstöd
 Startdatum 2020-10-01
 Slutdatum 2021-01-31
 Omfattning 100%
 Ort Stockholm
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2020-09-18 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Annette Mårdberg (cv@keyman.se)
 Referens nr 2084106
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Fastighetschef till Värmdö kommun.

Vi söker dig med en för rollen relevant teknisk utbildning. Du har flerårig erfarenhet av ledarroll inom fastighetsförvaltning samt planering och ledning av byggprojekt. Du har ett ekonomiskt sinne och har arbetat med kalkyler och beräkningsmodeller inom fastighetsområdet, inom både nyproduktion och förvaltning. Vi ser det som en självklarhet att du har erfarenhet av förvaltning av bostäder, lokaler och kommunal verksamhet. Du har förhandlingsvana och är mycket väl förtrogen med hyreslagen. Har förståelse för kundens behov samt är affärsorienterad, målstyrd och tycker att samarbete är grunden för ett lyckat arbete. Du har varit aktiv i kontakter med myndigheter och kan hantera dessa.

Som ledare är du kommunikativ, engagerande och tycker det är givande att leda, motivera, utveckla både dina medarbetare och dig själv. Det är viktigt att du är en skicklig kommunikatör och förhandlare som tycker om att föra dialog med såväl politiker och tjänstemän som med entreprenörer.

Inom fastighetsavdelningen arbetar idag femton personer; fastighetsförvaltare, tekniska förvaltare, Fastighetsskötare samt Byggprojektledare. Avdelningen leds av fastighetschefen. Fastighetsbeståndet hos oss består i dagsläget av ca 220,000 kvm lokaler såsom skolor, vård- och omsorgsfastigheter, idrottsfastigheter, kontor etc.

Detta är en interimslösning, rekrytering av ny Fastighetschef kommer att ske under denna period.

Skallkrav

Relevant teknisk utbildning
Ledarkompetens/ Chefskompetens
Erfarenhet av planering och ledning av byggprojekt
Erfarenhet av ledarroll inom fastighetsförvaltning

Börkrav

Arbetslivserfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Detta är inget skaktrav men är ändå viktigt för att klara av uppgiften på bästa sätt.
Som ledare är du kommunikativ, engagerande och tycker det är givande att leda, motivera, utveckla både dina medarbetare och dig själv. Det är viktigt att du är en skicklig kommunikatör och förhandlare som tycker om att föra dialog med såväl politiker och tjänstemän som med entreprenörer. Detta är inget skaktrav men är ändå viktigt för att klara av uppgiften på bästa sätt.

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Beskriv kort i kommentarsfälten hur konsulten uppfyller de olika kraven.

Personliga egenskaper

Kommunikativ
Engagerande

Övrig information

Det finns en option på förlängning med 1 + 1 månad.

För eventuella frågor kontakta Annette Mårdberg, mobilnummer 072-219 52 19.

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag