Incident/Problem Manager till Tillväxtverket

By 16 september, 2022 september 28th, 2022 Data/IT
Roll Övrig
 Kompetensområde Data/IT
 Startdatum 2022-10-10
 Slutdatum 2022-12-30
 Omfattning 100%
 Ort Stockholm
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2022-09-21 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Jonas Pettersson (cv@keyman.se | 076-231 26 69)
 Referens nr 4598976
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Incident/Problem Manager till Tillväxtverket med placering i Stockholm.

I rollen som operativ Incident/Problem Manager kommer du att ansvara för att vår Incident/Problem Management-processer löpande anpassas, utvecklas och följs upp samt att du utbildar organisationen i processerna. Du kommer att ingå i vår supportorganisation och arbeta nära vårt interna IT-supportteam, infrastrukturteamet, infosäkerhetsfunktionen, vår externa leverantör samt systemförvaltare och övriga organisation. Dina kontaktpunkter är många både internt och externt.
 
Arbetet kommer att vara tvärfunktionellt över hela vår organisation och du kommer att vara stöttande till övriga team som hanterar våra Incidenter. I rollen agerar du som sammanhållande vid incidenter och har gott omdöme när det gäller vilka incidenter som ska eskaleras och när. Du har ansvar för att minimera den påverkan som incidenter har på användarupplevelsen, och du kan analysera grundorsaken till återkommande incidenter eller där man inte hittar en tillfredsställande lösning. Du har erfarenhet av att driva och koordinera högprioriterade incidenter relaterat till ex. it-drift, it-säkerhet och personuppgifter. Du hanterar all kommunikation runt incidenter och problem, och ser till att alla får korrekt och anpassad information. Du håller löpande koll på att SLA-nivåer uppnås.
Du ansvarar för dokumentation av incidenter och problem, samt periodisk rapportering av bland annat mätetal till ledning är också delar i rollen.

Skallkrav

Teknisk bakgrund samt en god förståelse för supportflöden
Minst 3 års erfarenhet av arbete som Incident Manager
Erfarenhet av att vara med och utveckla incident/problem-processerna.
God kompetens inom ITIL och de olika processerna
God förmåga att kommunicera flytande på svenska, både muntligt och skriftligt

Börkrav

Certifiering i ITIL Foundation
Kunskap om Visio

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Analytisk
Initiativtagande och drivande
Informativ och kommunikativ brobyggare
Ansvarstagande, gott omdöme
Ledaregenskaper
Prioriteringsförmåga även vid högt tempo
Duktig på att återkoppla, dokumentera och redogöra

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m.  20230630

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag