Kvalificerad IT support konsult till Tillväxtverket

By 8 september, 2022 september 28th, 2022 Data/IT
Roll Supporttekniker
 Kompetensområde Data/IT
 Startdatum 2022-10-03
 Slutdatum 2022-12-31
 Omfattning 100%
 Ort Malmö
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2022-09-30 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Maja Sundberg (cv@keyman.se | 076-231 2669)
 Referens nr 4532352
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Kvalificerad IT support konsult till Tillväxtverket placering i Malmö 

I rollen som kvalificerad support-konsult kommer du ingå i ett IT-supportteam som främst arbetar med att lösa inkommande ärenden via telefon, på platsbesök och ärendehanteringssystem. Arbetet sker främst genom vägledning via telefon, mail eller fjärrstyrning. I det dagliga kommer du att arbeta med bland annat felsökning/felavhjälpning, installationer/konfigurationer rörande såväl hård- som mjukvara och kontohanteringar i AD mm. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Du är en sann ’Doer’ som får saker ur händerna och brinner för att hjälpa och lösa. Om ärendet blir för omfattande har du hela teamet att diskutera en lösning med samt möjlighet att eskalera till externa leverantörer vid behov. Vår ambition är dock att lösa alla ärende inom vår gruppering och därför krävs det att du har rätt kompetens för tjänsten.  Vi samarbetar med kollegorna på Intern service för att lösa olika typ av frågor inom kontoret i Malmö. 
 
 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, har goda tekniska kunskaper och en god kommunikativ förmåga.
 
 Support – Installation av IT utrustning, supportärendehantering för alla kontor i Sverige och framförallt support på Malmökontoret.
 Kontorsteam – Samarbete mellan IT, Intern service och HR.
 Licenshantering – förvalta befintliga licenser och förvärva nya till IT enheterna.
 Systemförvaltning – Delta i systemförvaltningsarbete som bedrivs inom myndigheten.

Skallkrav

Vana av att jobba med Ärendehanteringssystem
God förmåga att kommunicera flytande på svenska, både muntligt och skriftligt
Minst 3 års erfarenhet av arbete med IT-support på större företag, med minst 300 anställda
Kunskaper och minst 3 års erfarenhet av arbete med support rörande MS Office 365

Börkrav

Minst 3 års erfarenhet av arbete med support inom Windows
Kunskaper och erfarenhet av arbete med MS Exchange
Kunskaper och erfarenhet av arbete med Active Directory, kontohantering/behörigheter mm
Grundläggande kunskap/vana av installationer/konfigurationer

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Drivande/framåtlutad
Service minded/vilja hjälpa
Strukturerad
Lösningsorienterad
Kommunikativ
Flexibel

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m. 2023-06-30.

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag