Projektledare för Telefoniupphandlingar till Karolinska Institutet

By 23 november, 2021 november 30th, 2021 Data/IT
Roll Projektledare
 Kompetensområde Data/IT
 Startdatum 2022-01-01
 Slutdatum 2022-12-31
 Omfattning %
 Ort Solna och Flemingsberg
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2021-11-25 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Edwin Landgraff (cv@keyman.se | 076-765 40 46)
 Referens nr 3241864
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Projektledare för Telefoniupphandlingar till Karolinska Institutet.

Upphandlingsarbete för ny telefonilösning samt projektarbete kring detta, samt upphandlingsarbete för ny svarstjänstlösning och tillkommande projektledning. Dessa två upphandlingar kommer att ske parallellt under året. Konsultstöd i form av avveckling av gammal telefonilösning kommer också att erfordras samt en del dokumentation av kommande lösning.

Skallkrav

Erfarenhet av statlig telefoniupphandling.
Teknisk kännedom om telefonisystem
Vara väl förtrogen med kringsystem
Erfarenhet av telefoniupphandling med stora växlar
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Konsulten ska ha genomfört minst 8 telefoniupphandlingar till offentlig verksamhet med fler än 3000 anknytningar.
Konsulten ska ha god kunskap om kostnadsfördelningssystemet Companion
Konsulten ska ha genomfört minst 4 implementationer av molnväxellösning inom offentlig verksamhet.
Konsulten ska ha mycket god kunskap om växeln MX-One

Börkrav

Bör kunna förklara teletekniken för icke tekniker
Branschkännedom inom telefoni
Konsulten bör ha genomfört minst 5 st telefoniupphandlingar till universitet och högskolor under de senaste 5 åren

Övriga krav

Ska kunna arbeta på flexibla tider och utanför KI
Beskriv kort i kommentarsfälten vid skall- och börkraven hur konsulten uppfyller dessa.
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.

Personliga egenskaper

Noggrann
Samarbetsförmåga
Ansvarstagande

Övrig information

Option på förlängning längst till och med 2023-09-30.

Omfattning: Varierar under perioden och överenskommes med beställaren.
Upphandlingsarbete ny växelleverantör till 1/7-22 ca 480 h
Projektledning införande ny växellösning from 15/8- 31/12 ca 320 h
Upphandlingsarbete ny svarstjänst 1/ 2 – 1/7 ca 80 h
Projektledning införande ny svarstjänst 15/8 -27/11 ca 40 h.

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag