Skapa Tornbergets intranät 1.0 i SharePoint baserat på Microsoft Office 365 – intervjuer pågår

By 5 februari, 2021 februari 26th, 2021 Data/IT
Roll Utvecklare SharePoint
 Kompetensområde Data/IT
 Startdatum 2021-02-15
 Slutdatum 2021-05-31
 Omfattning 100%
 Ort Haninge
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2021-02-09 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Annette Mårdberg (annette.mardberg@keyman.se)
 Referens nr 2381049
Övergripande uppdragsbeskrivning

Tornberget Fastighetsförvaltnings AB ska flytta sitt intranät från nuvarande plattform till O365/SharePoint under Q1-Q2 2021. Vi önskar konsultstöd för följande: uppsättning, grafisk formgivning och utbildning av interna administratörer. I projektet vill vi skapa ett intranät 1.0 med liknande utseende och innehåll som vi har idag, men där vi drar nytta av att SharePoint, Teams, Outlook etc inom samma plattform (Microsoft O365). Vi ser framför oss ett flyttprojekt där vi själva flyttar allt material från nuvarande intranät, men där vi behöver hjälp med uppsättning av dashboards och webbdelar samt en introduktion/utbildning för tre-fyra personer i hur ett intranät i SharePoint fungerar. Vi kommer inte att involvera mer än en handfull personer inom Tornberget i flyttprojektet och projektet innefattar inga workshops el dyl med flera medarbetare än så.

OM TORNBERGET FASTIGHETSFÖRVALTNINGS AB
Tornberget är ett av Haninge kommun helägt fastighetsförvaltningsbolag med huvuduppdrag att äga och förvalta kommunala verksamhetsfastigheter såsom skolor, förskolor, fritidsgårdar, bibliotek samt äldre- och omsorgslokaler. Totalt äger vi ca 300 000 m². Antalet medarbetare är drygt 100 personer fördelat på fyra avdelningar. Vårt kontor ligger centralt i Haninge med närhet till allmänna kommunikationer, butiker och restauranger. Men just nu är det en hel del distansarbete. Runt knuten finns natursköna Rudans friluftsområde.

Utöver detta uppdrag har Tornberget behov av att efter utfört utvecklingsuppdrag ingå avtal med Leverantören om löpande support, underhåll och vidareutveckling av intranätet förslagsvis om 2 + 2 + 2 år.

Skallkrav

Mycket goda kunskaper inom O365 och hur de olika verktygen interagerar med varandra – bifoga beskrivning i ansökan
Erfarenhet av att bygga intranät på Sharepoint-plattformen i samverkan med Office365 – bifoga beskrivning samt tidsestimat för grunduppsättning i ansökan
Referenser och beskrivning av två genomförda projekt – bifoga i ansökan : Ja
Mycket goda kunskaper inom SharePoint (inom Microsoft O365) – bifoga beskrivning i ansökan
Kunskap om grafisk formgivning i SharePoint – bifoga beskrivning i ansökan

Börkrav

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Beskriv kort i kommentarsfälten hur konsulten uppfyller de olika kraven.

Personliga egenskaper

Kommunikativ och lyhörd
Resultatorienterad
Positivt förhållningssätt
Helhetssyn
Självgående

Övrig information

Omfattningen av uppdraget sätts i samråd med leverantören utifrån beskrivet tidsestimat.
Start så snart som möjligt.
Med tanke på uppdragets olika kompetensområden är det troligen aktuellt med flera kompetenser från samma konsultbolag.
Det finns en option, dock längtst till och med 2021-07-15 .

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag