Skip to main content

Uppdragsledare Arbetssätt/rutiner VaL till Region Sörmland

By 19 januari, 2023februari 7th, 2023Data/IT
Roll Projektledare
 Kompetensområde Data/IT
 Startdatum 2023-02-13
 Slutdatum 2023-08-31
 Omfattning 100%
 Ort Nyköping
Land Sweden
 Sista svarsdatum 2023-01-24 (Offerter kommer att behandlas löpande)
 Kontaktperson Pernilla Seger (cv@keyman.se | 070-960 66 30)
 Referensnummer #8830
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Uppdragsledare Arbetssätt/rutiner VaL till Region Sörmland

Bakgrund
Vill du vara en av medarbetarna i ett avancerat programkluster där du ges möjlighet att växa både professionellt och personligt och på samma gång aktivt bidra till en bättre sjukvård för en hel region?

Region Sörmland har tillsammans med åtta andra regioner upphandlat ett nytt vårdinformationsstöd som ska driftsättas under 2024. De åtta övriga är Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Dalarna, Örebro län, Gävleborg, Blekinge och Halland. Framtidens vårdinformationsstöd (FVIS) är ett sammanhållet, digitalt arbetsverktyg som förbättrar och effektiviserar vården.
 
Regionerna har förberett och genomfört upphandlingen av FVIS i en övergripande organisation som heter Sussa. Det står för “Strategisk utveckling av sjukvårdsstödjande applikationer”. Uppdraget att leverera ett nytt it-system gick till e-hälsoföretaget Cambio som tillhandahåller lösningar för att förbättra vård och omsorg.
 
Ett intensivt arbete pågår med att ta fram en Sussa-gemensam konfiguration. I nästa steg kommer regionalt konfigurationsarbete att ta vid innan vi sedan utbildar och testar inför produktionssättning.
 
Regionalt bygger och bemannar Region Sörmland en organisation för införandet av FVIS. FVIS styrgrupp leder det strategiska arbetet och programmet har uppdraget att sätta en tydlig tidplan för införande, och vara navet och stödet för vårdens verksamheter.
 
Uppdraget
Inom FVIS-programmet drivs flertalet uppdrag och projekt, detta uppdrag ligger inom projektet Verksamhetsanalys och Lösning. 
Projektet söker nu en uppdragsledare som ska driva arbetet med att identifiera och dokumentera förändrade arbetssätt och rutiner i kärnverksamheten utifrån att nytt vårdinformationsstöd implementeras. Uppdragsledaren ansvarar för att uppdraget drivs med progress och rapporterar till projektledaren inom Verksamhetsanalys och Lösning. Arbetet planeras i dialog med projektledningen.

Arbetet sker till stor del på distans men förutsätter arbete även på plats i regionen. 

Skallkrav

Tidigare praktisk erfarenhet av att leda uppdrag
Strukturerad och har förmåga att kontrollera många parallella aktiviteter och samverka med många olika intressenter
Lyhörd och god förmåga att samverka
Driven och ha stor förmåga att ta egna initiativ
Är lösningsorienterad och analytisk och förmåga att ta sig an stora frågor på ett framkomligt sätt
Konsulten skall behärska svenska språket väl i både tal och skrift

Börkrav

Tidigare erfarenhet från att arbeta i projekt/uppdrag inom Hälso- och sjukvård
Projektledning med erfarenhet av att leda risk- och konsekvensanalyser
Projektledning med erfarenhet av att leda risk- och konsekvensanalyser

Övriga krav

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad

Övrig information

Option på förlängning längst 2024-12-31

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.

För eventuella frågor kontakta Pernilla Seger, mobilnummer 070-960 66 30.

 


 

Att offerera på detta uppdrag

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)

Mailofferter ska innehålla följande information

  1. Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
  2. En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
  3. Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
  4. Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
  5. Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”

OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.


 

Tillbaka till aktuella uppdrag