Support och förvaltning dokumenthanteringslösning “Medicinska rutiner” till Region Sörmland

January 28, 2025
Roll Drift- och förvaltningsåtagande
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2025-02-24
Slutdatum 2026-03-31
Omfattning 5%
Ort Distansarbete
Land Sweden
Sista svarsdatum 2025-02-03 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30)
Referensnummer #12724
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu ett dedikerat support-/förvaltningsteam till Region Sörmland. Konsulterna ska uppnå kompetensnivå 3 i efterfrågad roll, se bilaga “Kompetensnivåer för konsultuppdrag”.

Övergripande uppdragsbeskrivning

Region Sörmland har en egenutvecklad dokumenthanteringslösning “Medicinska rutiner” i SharePoint Online. De behöver ett dedikerat support-/förvaltningsteam med Microsoft 365 experter som är uppdaterade på befintlig dokumenthanteringslösning.
 
Region Sörmland IT ansvarar för driften av regionens SharePoint Online-miljö. Detta avrop avser endast support och förvaltning av dokumenthanteringslösningen “Medicinska rutiner” som är byggd på plattformen.
 
Förvaltningsåtaganden
  • Dedikerade utvecklare som är tillgängliga för second line-support av dokumenthanteringslösningen “Medicinska rutiner” i SharePoint Online
  • Livscykelhantering av “Medicinska rutiner” utifrån ändringar i SharePoint Online-plattformen
  • Leverantören ska hålla Region Sörmland informerad om noterade avvikelser och rättelser som pågår samt meddela i god tid när nya uppdateringar/leveranser planeras samt finns för leverans
  • Utpekad förvaltningsledare/kontaktperson hos leverantören som följer upp arbetet produktivt under året med 4 förvaltningsmöten per år tillsammans med Region Sörmlands representanter. Detta i syfte att arbeta proaktivt och komma med förslag om förbättringar och justeringar samt stärka samarbetet
 
Region Sörmland äger källkoden och ändringar/rättningar genomförs enligt våra rutiner för källkodshantering. Förändringar genomförs enligt Region Sörmland ITs change- och release-process.
Vid avslut av avtal ska överlämning till ny leverantör ske enligt överenskommelse med Region Sörmland.
 
Vidareutveckling
  • Leverantören ska vid behov bedriva vidareutveckling av befintlig lösning. Detta sker då som ett separat uppdrag som definierats i samråd mellan leverantören och kunden och till en löpande kostnad.
 Servicenivåer
  • Påbörja arbetet inom 8 h kontorstider 8–17, helgfria dagar 
 
Kostnader/priser
  • Leverantören ska ange timpris som kommer att tillämpas för vidareutveckling av lösningen 
  • Leverantören ska ange fast månadspris som kommer att tillämpas för förvaltningsåtagandet
Skallkrav

Erfarenhet av SharePoint-utveckling
Generell kunskap om dokumenthantering
Erfarenhet av support- och förvaltningsuppdrag mot offentlig sektor. Referens ska anges.
Erfarenhet av arbete mot någon region
Leverantören följer upp arbetet med 4 förvaltningsmöten per år tillsammans med regionens representanter
Förvaltningsteamets medlemmar behärskar svenska i tal och skrift

Beskrivning på hur leverantören tänker sig genomförandet av förvaltningen. Beskriv tänkt omfattning, roller, arbetssätt, hur samarbetet ska ske mellan leverantören och regionen m m

Börkrav

Vid större förändringsbehov finns möjlighet att äska resurser för vidareutveckling av lösningen
Erfarenhet av lösningar för Medicinska rutiner

Övriga krav

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Driven
Flexibel

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m. 2027-12-31.

Överlämning från tidigare leverantör sker under perioden 24-28/2 till löpande kostnad.
Den fasta månadskostnaden betalas första tillfället i mars 2025.

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.

Leverantören ska kunna säkerställa ett team med rätt kompetens/bemanning för att upprätthålla åtagandet gällande support och förvaltning av Medicinska rutiner. Det behöver finnas ha en utpekad ”förvaltningsledare” hos leverantören. För utvärderingen är det viktigt att leverantören bifogar ett CV på förvaltningsledaren, och minst två CVn som är exempel på resurser som leverantören har tillgängliga för uppdraget, som bevis på att rätt kompetens finns hos leverantören.

Som exempel på vidareutveckling kan anges att lägga till eller ta bort en klinik och arbete med funktioner med metadata och mallar. 
Det är sällan mer än 8 timmars arbete/månad. I utvärderingssyfte kommer 8 timmar användas för att räkna ihop ett totalpris/månad. 

För eventuella frågor kontakta Nilla Seger, mobilnummer 070-960 66 30.

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)