Roll | IT-kommunikatör |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-02-24 |
Slutdatum | 2025-08-31 |
Omfattning | 100% |
Ort | Stockholm |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-02-04 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56) |
Referensnummer | #12768 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar:
Vi söker en konsult i rollen som digital kommunikatör för att driva arbetet med sociala medier under en föräldraledighet. Uppdraget innebär är att göra Pensionsmyndighetens kommunikation med våra kunder så träffsäker och relevant som möjligt med sociala medier som verktyg.
Skallkrav
Relevant högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media.
Erfarenhet från en liknande roll, med erfarenhet av innehållsproduktion i digitala kanaler.
Erfarenhet av att samordna eller projektleda kommunikationsaktiviteter.
Kunskaper i att använda och sätta upp kampanjer och betalt innehåll i Metas plattformar och LinkedIn.
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Kunna hitta synergier mellan kanaler och budskap med tydligt målgruppsfokus.
God erfarenhet och kunskap att ta fram och producera eget innehåll. Så väl text som grafiska element.
Gett ett stöd i uppsatta mål för kommunikationen i sociala medier och gjort löpande uppföljning och analys av statistik.
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM)
Börkrav
Minst tre års erfarenhet av brett kommunikationsarbete inom en större organisation.
Arbetat som kommunikatör i offentlig förvaltning.
Goda kunskaper i DOS-lagen.
Övriga krav
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven
Personliga egenskaper
Genuint intresse för sociala medier.
Är strukturerad och självgående, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du är relationsskapande då arbetet innefattar många kontaktytor, även med andra yrkesgrupper än din egen, och har förmågan att inge förtroende i mötet med andra människor.
Du har också en förmåga att ta till dig av ny information, i vårt fall, inom pensionsområdet.
Övrig information
Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).
För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.
I bilaga “Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten “Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.
För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)