Upphandlare inom IT till Botkyrka kommun KS/2024:00571

April 7, 2025
Roll Upphandling/Inköp
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2025-04-28
Slutdatum 2025-08-31
Omfattning 100%
Ort Tumba
Land Sweden
Sista svarsdatum 2025-04-10 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Elin Engman (elin.engman@keyman.se | 0730799755)
Referensnummer #13196
Övergripande uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar:
Genomföra upphandling enligt Botkyrka kommuns upphandlingsprocess 

Uppdragstiden är initialt på 4 månader, med starttid omgående från det att båda parter undertecknat avtalet. Uppskattad omfattning upp till ca. 100 % av heltid. Distansarbete är möjligt till viss del. 

Uppdraget omfattar bl.a. självständigt genomförande av nya upphandlingar inom it-området som omfattar både system och tjänster samt i vissa fall hårdvara och infrastrukturkomponenter. Sedvanliga uppgifter ingår såsom att hantera förlängningar, indexregleringar och andra avtalsfrågor som inkommer från beställare.

Några av upphandlingarna som ska genomföras:

·       Personal- och Lönesystem (pågående)
·       Digitala och fysiska utskickstjänster
·       Rekryteringssystem
·       Lärplattform/LMS

Andra upphandlingar kan även komma att bli aktuella för uppdraget.

Upphandlingar kommer att utgå från Botkyrka kommuns befintliga mallar och, till viss del, redan framtaget underlag.

Skallkrav

Ha dokumenterad högskole-/universitetsexamen alternativt en kvalificerad yrkesutbildning inom
upphandling eller motsvarande. Om en konsult saknar kravställd utbildning, men har
tillägnat sig mer än 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av yrket som upphandlare
godtas detta.
Ha goda kunskaper om upphandlingslagstiftningen, dess tillämpning och gällande praxis.
Ha god teoretisk kunskap om förfaranden och arbetssätt avseende upphandling.
Ha god erfarenhet av att självständigt leda upphandlingar och hanterat hela
upphandlingsprocessen.
Kunna projektleda avtalsgrupper med representanter från olika verksamheter med olika
bakgrund och kompetens.
Arbeta utifrån-, och ha förmåga, att snabbt sätta sig in i upphandlingsuppdrag och arbeta utifrån
anvisningar, rutiner, mallar, policys och riktlinjer.
Ha god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och pedagogisk, samt ska kunna anpassa
sig till olika intressenter på ett tydligt sätt i både tal och skrift och ha en utvecklad
samarbetsförmåga.
Behärska det svenska språket både skriftligt och muntligt. Med behärska avses att obehindrat
kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga
kontaktytor.
Observera att det är Leverantören som måste bevisa att kraven på systematiskt miljöarbete är uppfyllt. Andra parters (moderföretag, underleverantörer, etc.) miljöledningsarbete/miljöledningscertifikat kan inte åberopas för att påvisa att detta krav är uppfyllt.

Börkrav

Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget Kommers.
Erfarenhet att genomfört upphandlingar i upphandlingsförfarandet Förhandlat förfarande med föregående annonsering

Övriga krav

Ange 1-2 referenser för styrkande av att tidigare uppdrag inom aktuellt område gjorts med god kvalitet/enligt tidsplan/gott samarbete.

Personliga egenskaper

Noggrann
Självgående

Övrig information

Möjlighet till förlängning 1 månad åt gången, samt eventuell utökning av omfattningen. 
Aktuella kandidater för uppdraget kan komma att kallas till en kvalitetssäkrande intervju 

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)