Rolle | Utredare/Kvalificerad handläggare |
Kompetanseområde | Administration, ekonomi, juridik |
Startdato | 2024-09-30 |
Sluttdato | 2024-12-31 |
Omfang | 100% |
Sted | Uppsala |
Land | Sweden |
Siste svarsdato | 2024-09-17 (Tilbud vil bli behandlet fortløpende) |
Kontaktperson | Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30) |
Referansenummer | #11912 |
Overordnet oppdragsbeskrivelse
Varuförsörjningens nämnd har fattat beslut om en sortimentsminskning som ska motsvara en heltidstjänst. Förvaltningen har fått i uppdrag att verkställa beslutet 2024. Förvaltningen har själva försökt verkställa beslutet utan att lägga alltför mycket resurser på att ta fram lämpliga åtgärder och förslag. Detta eftersom syftet med sortimentsminskningen har varit att spara resurser. Förvaltningens åtgärder har hittills varit att ta fram en lista med ett fåtal artiklar som skulle ha utgått ur sortimentet den 1 september 2024 (fas 1). Förändringen kommunicerades till regionerna den 23 april 2024. Förvaltningen tvingades i sista stund att backa från verkställigheten, då regionerna inte kunde tillgodose sina behov genom andra beställningskanaler. Förvaltningen har under perioden maj-september utarbetat ett förslag på ytterligare sortimentsminskning, och har skickat förslaget till regionerna för att inhämta synpunkter (fas 2). Medlemsregionerna (Västmanland, Sörmland, Örebro, Uppsala och Dalarna) har meddelat att de saknar förmåga att utan varuförsörjningens projektledning ta ställning till förslaget. Medlemsregionerna vill göra en riskanalys, och sedan med stöd av denna återkoppla på förslaget (fas 2). Förvaltningen har meddelat medlemsregionerna att detta behöver genomföras med extern konsult, och att det kommer att ta 2-3 månader att återkoppla på förslaget (inkl. upprättande av riskanalys).
Förvaltningen förses konsulten med kontaktuppgifter till regionernas representanter. Konsultens uppgift är att förmå medlemsregionerna att genomföra sina riskanalyser baserat på ett genomförande av förslaget, samt förmå regionerna att återkoppla på Varuförsörjningsförvaltningens förslag. Konsulten behöver ta fram en realistisk tidplan för arbetet med att återkoppla på förslaget (inkl. riskanalys), och förankra denna med medlemsregionernas representanter. Konsulten ska även göra kontinuerliga avstämningar med kontaktperson på Varuförsörjningens förvaltning. Om det finns tid till det är det önskvärt att konsulten sammanställer regionernas återkoppling i en sammanfattning.
Skallkrav
Minst 9 års erfarenhet av projektledning
Erfarenhet av att samordna olika myndigheter/kommuner/regioner i samma projekt
Erfarenhet av e-handel
Börkrav
Erfarenhet av arbete med logistikplanering
Erfarenhet av vårdverksamhet
Erfarenhet av politiskt styrda organisationer
Övriga krav
Beskriv kort i kommentarsfälten vid skall- och börkraven hur konsulten uppfyller dessa.
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Personliga egenskaper
Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Flexibel
Annen informasjon
URVALSKRITERIER:
Pris 30 %
Kompetens 30 %
Leveranstid 40 %
- For å kunne gi tilbud på våre oppdrag må du være registrert bruker i KeySourcingTool og din bedrift må også være forretningspartner med KeyMan (kostnadsfritt).