Rolle | Projektledare |
Kompetanseområde | Data/IT |
Startdato | 2025-03-03 |
Sluttdato | 2026-09-30 |
Omfang | 100% |
Sted | Eskilstuna |
Land | Sweden |
Siste svarsdato | 2025-02-05 (Tilbud vil bli behandlet fortløpende) |
Kontaktperson | Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30) |
Referansenummer | #12738 |
Overordnet oppdragsbeskrivelse
Länsgemensamt regionalt stöd har fått i uppdrag av länets kommuner att upphandla och införa ett nytt gemensamt verksamhetssystem för socialtjänst. Uppdraget kommer att bestå av att projektleda en projektgrupp bestående av olika kompetenser från varje kommun. Sörmland har totalt 9 kommuner och från varje kommun finns 1 – 2 representanter som ingår i projektets olika arbetsgrupper. De kommunala representanterna har bakgrund från både socialtjänstens verksamhet och från IT. Det finns 3 arbetsgrupper som vardera fokuserar på de tre huvudspåren i införande av det nya verksamhetssystemet:
1. upphandling,
2. implementering.
3. systemförvaltning, drift och support.
Som projektledare kommer du tillsammans med regionens projektledare att driva arbetet i de olika arbetsgrupperna. Arbetsgruppernas uppgift består exempelvis av att kartlägga befintliga arbetsrutiner och processer. Arbetsgrupperna kommer också att utreda vilka processer som ska stötta framtidens arbete inom socialtjänsten i regionens 9 kommuner.
Inom ramen för uppdraget kommer du att behöva besöka de olika kommunerna i länet.
En stor del av uppgiften kommer att bestå i att driva arbetsgruppernas arbete med processer och arbetsrutiner framåt. Därför är det viktigt att du har praktiskt erfarenhet av processkartläggning.
Du kommer att arbeta tätt ihop med regionens projektledare, som också fungerar som sakkunnig inom socialtjänstens arbete. Ni rapporterar till enhetschefen för Länsgemensamt Regionalt Stöd.
Region har gjort en förstudie och det finns ett projektdirektiv. Vill du ha mer detaljerad information om projektet så finns under fliken “Bifogade Dokument” ett utkast till projektplan.
Skallkrav
Minst 6 års erfarenhet av projektledning, projektmetodik, styrning och administration.
Erfarenhet av verksamhetssystem i offentlig sektor
Förmågan att ha leverantörsdialoger och driva förhandlingar
Praktisk erfarenhet av processkartläggning.
Konsulten skall behärska svenska språket väl i både tal och skrift
Börkrav
Kunskap om socialtjänstlagen
Erfarenhet av projekt i offentlig sektor
Senior i sin projektledarroll
Övriga krav
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Personliga egenskaper
Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Driven
Flexibel
Annen informasjon
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.
OBS! Utvärdering av de personliga egenskaperna kan komma att ske vid en eventuell intervju.
OBS! Konsulten ska ingå i ett team, och det innebär att stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper
För eventuella frågor kontakta Nilla Seger, mobilnummer 070-960 66 30.
- For å kunne gi tilbud på våre oppdrag må du være registrert bruker i KeySourcingTool og din bedrift må også være forretningspartner med KeyMan (kostnadsfritt).