Rolle | Team Leader |
Kompetanseområde | Data/IT |
Startdato | 2024-12-18 |
Sluttdato | 2025-06-30 |
Omfang | 100% |
Sted | Eskilstuna |
Land | Sweden |
Siste svarsdato | 2024-12-06 (Tilbud vil bli behandlet fortløpende) |
Kontaktperson | Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30) |
Referansenummer | #12444 |
Overordnet oppdragsbeskrivelse
Detta kommer vara en delad roll mellan att vara teamledare och Servicedeskagent. Initialt tror vi att omfattningen mellan rollerna är 70% teamledare och 30% servicedeskagent.
Som Teamledare arbetar du med:
Vi tror att du är en stark kommunikatör och naturlig ledare med hög professionalism som brinner för service och människor. Du har därmed tidigare erfarenhet av ledarskap och kan ta dialoger med kund. Du är dessutom en kreativ problemlösare som gillar att ha en nära relation till kund. Du är lyhörd, nyfiken och en lagspelare som trivs av att vara en del av ett team.
- Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-ramverket och kunskap om IT
- Du behärska språket det svenska språket i tal och skrift obehindrat.
- Leda och hantera Servicedeskarbetet för att se till att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls.
- Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar.
- Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet
- Driva operativa forum ut mot kund
I verksamheten hjälper du användare från hela Region Sörmland, från läkare till kulturarbetare. Vi hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystemen, IT eller telefoni, exempelvis felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och önskemål men även behörighetshantering.
I Servicedesk arbetar du som tycker om att ha kundkontakt och att hjälpa andra med deras bekymmer. Kundkontakten innebär till stor del telefonkontakt med kund där problemen kan variera. Du tycker därför om att lösa problem, leta information och framförallt kommunicera, både med kund och kollegor inom Region Sörmland. Ärendena dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem.
Arbetstider är förnärvarande måndag till fredag uppdelat på två olika arbetspass (7-16 och 8-17) men kan komma att ändras efter verksamhetens behov.
Samarbeta med övriga servicedeskagenter och supporttekniker i Region Sörmland IT.
Tjänstgöringsort Eskilstuna, resor kan förekomma i tjänsten.
Skallkrav
Stark kommunikatör
Tidigare erfarenhet av teamledarrollen för en Servicedesk/IT-supportorganisation
Tidigare erfarenhet av schemaläggning
Prestigelös
Active Directory
Microsoft Windows 10
Azure AD
Microsoft Office 365
Teams
Börkrav
Tidigare erfarenhet av ITIL-ramverket
B-körkort
Övriga krav
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Personliga egenskaper
Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Driven
Flexibel
Annen informasjon
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.
OBS! Utvärdering av de personliga egenskaperna kan komma att ske vid en eventuell intervju.
OBS! Konsulten ska ingå i ett team, och det innebär att stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper
För eventuella frågor kontakta Nilla Seger, mobilnummer 070-960 66 30.
- For å kunne gi tilbud på våre oppdrag må du være registrert bruker i KeySourcingTool og din bedrift må også være forretningspartner med KeyMan (kostnadsfritt).