Leveransansvarig på 50% till IVO IT

January 30, 2025
Rolle IT Projektledare
Kompetanseområde Data/IT
Startdato 2025-02-03
Sluttdato 2025-12-31
Omfang 50%
Sted Stockholm
Land Sweden
Siste svarsdato 2025-01-30 (Tilbud vil bli behandlet fortløpende)
Kontaktperson Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56)
Referansenummer #12755
Overordnet oppdragsbeskrivelse

Vi söker nu en Leveransansvarig på 50% till IVO IT (Inspektionen för vård och omsorg). 

Uppdragsbeskrivning: 
Vill du vara med och bidra till att Sverige har en god och säker hälso- och sjukvård samt omsorg? IVO söker nu en Leveransansvarig på upp till 50% till IT-enheten.

Uppdraget i korthet:
IVO har en blandning av outsourcade och interna IT baserade tjänster, IT-enheten ansvarar för att se till att leveranserna från våra outsourcade leverantörer är ändamålsenliga samt stötta de agila utvecklingsteamen. Du kommer tillsammans med en kollega vara operativt ansvarig för att IVO:s IT-driftleverantör levererar sina tjänster enligt avtal. Ni är även leveransansvarig för IVO:s SIAM organisation, där samordning av tjänster och ITIL processer sker för flera av IVO:s IT-leverantörer. I det dagliga arbetet ingår även att vara verksamhetens kontaktperson för major IT-incidenter och problemärenden gentemot våra IT leverantörer.
  • säkerställa att tjänster levereras enligt avtal
  • styrning och samordning av aktiviteter inom operativ samverkan med leverantörer 
  • initiera och kravställa förbättringar för beslutade ITIL processer
  • initiera- och driva förbättringsaktiviteter både internt och tillsammans med externa leverantörer
  • leda/delta i projekt och aktiviteter samt stödja kollegor avseende upphandlade tjänster och avtal 
I uppdraget rapporterar du till IT-chef. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i detta uppdrag. Det är meriterande att ha kännedom om IVO och/eller arbetat i liknande uppdrag vid myndighet. 
Omfattningen varierar över tid och timmar avropas vid behov, upp till 50% av en heltid.

Skallkrav

Stor erfarenhet av Leverantörsstyrning
Erfarenhet av kravställning med ett användar-/verksamhetsperspektiv
Erfarenhet av transitionsprojekt, ITIL och arbete med IT inom offentlig sektor
Utvärdering av de personliga egenskaperna kommer att ske vid en eventuell intervju

Börkrav

Erfarenhet av offentlig upphandling och avtalshantering
Erfarenhet av arbetsledning
Kunskap om Samverkan/SIAM
Erfarenhet av agila arbetssätt
Erfarenhet av offentlig verksamhet

Övriga krav

Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Du har god förmåga att leda aktiviteter och agera i gränssnittet mellan leverantör och kund och har vana av att jobba med tjänster och uppföljning av leveranser
Strukturerad, noggrann och analytiskt
Stor vana att arbeta självständigt
Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket
God samarbets- och kommunikationsförmåga

Annen informasjon

Option på förlängning längst t.o.m. 31 december 2026.

Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från IVO. 

 


(Hvis du er en helt ny bruker og ønsker å registrere deg og din bedrift i KeySourcingTool – Klikk her) (Hvis din bedrift allerede er registrert i KeySourcingTool, men trenger å bli forretningspartner med KeyMan – Klikk her)