Marknadsassistent till Almi Företagspartner Väst AB

november 28, 2024
Roll Marknadsassistent
Kompetensområde Försäljning, inköp, marknadsföring
Startdatum 2025-01-01
Slutdatum 2025-12-31
Omfattning 25%
Ort Malmö
Land Sweden
Sista svarsdatum 2024-12-04 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Elin Engman (elin.engman@keyman.se | 073-079 97 55)
Referensnummer #12411
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Marknadsassistent till Almi Företagspartner Väst AB

Om uppdraget (uppdragsbeskrivning):
Vi letar efter en kreativ och träffsäker marknadsassistent, som har känsla för att skapa relevant innehåll till rätt målgrupp och som drivs av att se och följa upp resultat. 
Intresse för näringslivsfrågor och som gärna vill vara med och bidra till att utveckla och stärka Västsveriges entreprenörer.

 
Vi söker efter dig som älskar att ta fram målgruppsinriktat innehåll, både i bild, text och i vissa fall video. I rollen kräver ett starkt sinne för struktur, nyfikenhet, initiativtagande, kreativitet och trendspaning. 
 
Du är van vid digital kommunikation, olika format och förstår vikten av kundinsiktsdriven marknadsföring. Du är kreativ, flexibel, påhittig, modig, serviceinriktad och stark språkligt på både svenska och engelska. Har koll på publicerings och bilddesignverktyg och vad som händer på marknaden. Du vet hur vi bäst ska göra för att nå ut till och kommunicera med alla företagare i Västra Götaland som söker tillväxt.
Roll och ansvar: Arbeta brett med olika arbetsuppgifter för att ta fram målgruppsanpassade texter och material till i första hand sociala mediekanaler. Målet är att marknadsföra och öka synligheten för Almi Västs varumärke och våra erbjudanden, samt att generera fler leads inom målgrupperna i Västra Götaland. Du arbetar i nära samarbete med marknads- och kommunikationsansvarig samt rådgivarna. 
Skallkrav

Högskoleutbildning inom kommunikation, eller motsvarande, samt praktisk bakgrund som kommunikatör, webbredaktör, content manager, copywriter eller journalist.
Erfarenhet av arbete med digitala kanaler och skriver och talar obehindrat på både engelska och svenska.
En genuin nyfikenhet, engagemang och ansvarskänsla.
Lyhördhet för målgrupper och användarbeteenden och håller dig uppdaterad om nyheter och trender inom ditt område
En förmåga att anpassa tonläge och budskap till målgrupp och kanal – du är en effektiv och träffsäker skribent helt enkelt.
En tydlighet i din kommunikation samt är en god stilist med öga för text och bild.

Börkrav

Kompetens inom flera program i Adobe CS, bildbehandling
Kompetens inom filmredigering
Erfarenhet av CRM-verktyg och nyhetsbrevutskick
Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (CMS)

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.

Personliga egenskaper

Kreativ
Konsultmässig
Lösningsorienterad
Kommunikativ
Initiativtagande

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m 2026-06-01

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Logga in