Roll | Affärsutvecklingsspecialist |
Kompetensområde | Försäljning, inköp, marknadsföring |
Startdatum | 2025-01-20 |
Slutdatum | 2025-06-26 |
Omfattning | 80% |
Ort | Stockholm |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-01-14 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Jonas Pettersson (michelle.norlin@keyman.se | 076-231 26 69) |
Referensnummer | #12628 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Kunden har en ny sektion som ska ta ett helhetsansvar för anti-bedrägeri (förebygga, identifiera, utreda) inom kundens sakförsäkringsverksamhet för att bidra till ökad trygghet och ekonomisk nytta för kundens kunder. Sektionen tillhör affärsområdet som ansvarar för hantering av samtliga försäkringsrelaterade skadeärenden. Sektionen har flera ben, såsom strategi, analys, och utredning. Idag består den av ca 30 medarbetare med ambitionen att utöka detta framöver.
Vi söker nu en Affärsutvecklare Bedrägeri med placeringsort Stockholm som kan vara med att ta kundens förmåga inom anti-bedrägeri till nästa nivå. Ditt uppdrag som Affärsutvecklare Bedrägeri går ut på att utveckla kunskap och förståelse i organisationen om bedrägerier samt att säkerställa konsekvent vidtagna åtgärder för att hantera bedrägerier. Du arbetar nära Analytiker Bedrägeri och Utredare tillsammans med hela skadeverksamheten. Du utgör ett stöd för verksamheten inom analys, koordination, och genomförande av alla delar inom anti-bedrägeri. Rollen är nyinrättad och är en del av en större satsning på att stärka anti-bedrägeriförmågan hos kunden. Du kommer ha möjlighet att sätta egen prägel på utformning av rollen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Kartlägga branschtrender och hantera nya hotvektorer
- Arbeta tillsammans med interna och externa aktörer för att sprida kunskap om bedrägerier och medverka i initiativ kopplade till anti-bedrägeri
- Identifiera bedrägeririsker och kartlägga kund- och leverantörsresan utifrån ett bedrägeriperspektiv
- Leda arbetet med att definiera riskaptit samt följa upp bedrägeririsker och förluster
- Utveckla åtgärder inom anti-bedrägeri, inklusive arbetssätt och verktyg/system
- Ta fram och implementera relevanta policys och regelverk
- Utveckla beslutsunderlag för investeringar och dylikt inom anti-bedrägeri
Allt arbete skall dokumenteras antingen i Word, PPT eller i Power-BI och överlämnas till sektionschef i samband med avveckling
Omfattning timmar/procent:80-100%
Tidplan är preliminär, behovsutvärdering kommer ske på månadsbasis
Planerad start av uppdrag ASAP
Skallkrav
Relevant högskoleutbildning (civilingenjör, civilekonom, juristexamen eller motsvarande)
Lång (5+ år) erfarenhet av strategisk förändringsledning t.ex. management consulting
Erfarenhet av att driva projekt relaterade till IT- och teknikimplementering
Kunskaper i svenska (muntligt och skriftligt) krävs, då teamet och medarbetare i organisationen som personen behöver samverka med endast pratar Svenska
Börkrav
Tidigare erfarenhet av bedrägeriarbete
Tidigare erfarenhet inom sakförsäkring
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Personliga egenskaper
Stark strategisk och analytisk förmåga
Problemlösning
Initiativtagande
Effektiv
God social förmåga
Driven
Prestigelös
Resultatinriktad
Övrig information
Uppdraget kräver godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister innan uppdragsstart.
Nivå 3-5 är relevant för det här uppdraget
Nivå 3
Kunskap – hög kompetens inom aktuellt område/roll
Erfarenhet – arbetat 4-8 år inom aktuellt område/roll, är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
Självständighet – kan arbeta självständigt
Nivå 4
Kunskap – hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom aktuellt område/roll
Erfarenhet – har deltagit i stora uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. Nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 års arbete inom aktuellt område/roll.
Ledning – tar huvudansvar för ledning av större grupp
Självständighet – mycket stor
Nivå 5
Kunskap – kompetens av högsta rang inom aktuellt område/roll, uppfattas som expert/guru på marknaden.
Erfarenhet – (som 4)
Ledning – har stor vana och erfarenhet av att verka i ledande befattning
Självständighet – mycket stor
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)