Strategisk IT-inköpare till kund i Stockholm

februari 7, 2025
Roll Inköpare
Kompetensområde Försäljning, inköp, marknadsföring
Startdatum 2025-03-01
Slutdatum 2025-08-31
Omfattning 100%
Ort Stockholm
Land Sweden
Sista svarsdatum 2025-02-12 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Jonas Pettersson (michelle.norlin@keyman.se | 076-231 26 69)
Referensnummer #12826
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Strategisk IT-inköpare med kompetensnivå 3.

IT Sourcing & Vendor Management är mitt uppe i en spännande förflyttning som syftar till att förstärka kundens IT:s förmåga att agera affärsmässigt och professionellt i relationen med deras leverantörer, med målet att maximera värdet av varje investerad krona. Avdelningen består idag av 8 personer, varav 3 är Strategiska IT-inköpare. 

 
Under en period behöver kunden stärka inköpsteamet med ytterligare en resurs.
 
Som strategisk IT-inköpare ansvarar du för att kundens sakägare får ett professionellt stöd vid upphandlingar, omförhandlingar samt i löpande samverkan med deras leverantörer. I ansvaret ligger också att koordinera vissa expertroller som är del av inköpsprocessen. Kundens avtal stödjer en bred och komplex verksamhet med ett stort inslag av regelverkskrav. Du tycker om att jobba i en organisation i förändring
och sätter affärsmässighet främst.

 Uppdraget avser linjearbete.
 När uppdraget avslutas sker överlämning av all dokumentation som tagits fram i respektive inköpsuppdrag för vidare hantering av kunden.

Konsulten förväntas ta semester 3-5 veckor under semesterperioden v 28-32, då förmågan att arbetsleda är begränsad från kunden sida.

Planerad start av uppdrag asap.

Skallkrav

Min. 5års erfarenhet av uppdrag som Strategisk IT-inköpare
Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsprocesser
Erfarenhet av att arbeta i komplex verksamhet med ett stort inslag av regelverkskrav
Erfarenhet av IT-outsourcing i en mulitsourcingmiljö
Svenska och engelska flytande i tal och skrift då kundens leverantörer och avtal kommer kräva minst ett av språken.

Börkrav

Arbetat inom bank- och/eller försäkringsbranschen (eller annan reglerad verksamhet)

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.

Personliga egenskaper

Är en teamplayer och drivs av att bygga relationer och skapa goda samarbeten
Tar initiativ, sätter igång aktivtiter, koordinerar, följer upp och uppnår resultat
Är tydlig i kommunikation, både muntligt och skriftligt

Övrig information

Option på förlängning kan bli aktuell

Konsult äger inte rätt till övertidsersättning.

Leverantör har inte rätt till ersättning för resor eller restid eller ersättning till av leverantör tillhandahållen arbetsplats om arbetet utförs till del eller helhet utanför kundens lokaler.
Leverantör inte rätt till ersättning för resor eller restid eller ersättning kunden anvisad arbetsplats på uppdragsort. 
Uppdraget kräver godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister innan uppdragsstart.

Nivå 3 
Kunskap – hög kompetens inom aktuellt område/roll 
Erfarenhet – arbetat 4-8 år inom aktuellt område/roll, är förebild för andra konsulter på lägre nivå. 
Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp 
Självständighet – kan arbeta självständigt

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Logga in