Webbinarium:
Sänk konsultkostnaderna med ett VMS/konsultinköpssystem
Välkommen till ett webbinarium där fokus ligger på att visa hur man med rätt stöd kraftigt kan sänka sina konsultkostnader och samtidigt samordna och effektivisera konsultinköpsprocessen.Många konsultintensiva organisationer brottas med tidskrävande manuella inköpsprocesser när det kommer till konsultinköpen. Informationen är oftast utspridd i många delar av organisationen och det är svårt att få en tydlig överblick och kostnadskontroll.
Med ett konsultinköpssystem/VMS (Vendor Management System) kan man effektivt samla hela konsultaffären på ett ställe samtidigt som man får helt andra förutsättningar att automatiserat konkurrensutsätta konsultmarknaden och därmed också sänka sina konsultkostnader.
Under webbinariet kommer vi att gå igenom alla fördelar med att nyttja ett VMS och även bjuda på konkreta exempel på hur man kan göra kraftiga kostnadsbesparingar via en VMS-lösning.
Webbinariets innehåll:
– Vad är ett VMS och hur fungerar det?
– Fördelarna med att nyttja ett VMS (enhetlig informationshantering samlad på en plats, konkurrensutsättning, leverantörshantering, kostnadskontroll, status på förfrågningar och avtal m.m.)
– Visa konkreta exempel på hur man kan genomföra stora kostnadsbesparingar tack vare stödet av ett VMS
Varmt välkommen!