Roll | Projektkoordinator |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-02-10 |
Slutdatum | 2025-06-30 |
Omfattning | 100% |
Ort | Stockholm |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-02-05 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Edwin Landgraff (edwin.landgraff@keyman.se | +46 76 765 40 46) |
Referensnummer | #12777 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
This role will assist the project management and begins with a pre-study phase lasting approximately four months, aimed at preparing the groundwork for a long-term initiative to establish a unified service desk across the Nordics. Currently, separate service desk suppliers operate in each market.
- Process Mapping: Assessing and documenting current workflows.
- Data Gathering and Presentation: Collecting relevant data and presenting findings.
- Cost Overview: Developing a financial analysis of the current and proposed setups.
- Risk Matrix: Conducting workshops and analyses with stakeholders to identify and evaluate risks.
- Stakeholder Analysis: Identifying and understanding key stakeholders and their influence.
- External Benchmarking: Comparing against industry standards and best practices. (The person we are looking for should also have the ability to structure this in Excel for market comparability)
- Business Case Development: Crafting one or more business cases for decision-making.
- Competence GAP Analysis: Identifying required skills and current gaps.
- Communication Plan: Establishing a framework for effective project communication.
- Feedback Gathering: Ensuring stakeholder input and engagement.
Skallkrav
Documented experience in Service Management specifically service-related projects and processes (ITSM related areas such as Problem, Incident, CM, Service desk)
Documented experience as a Project coordinator/assistent
Communication Skills: The role requires significant interaction with key stakeholders, including executives, and navigating a politically complex environment.
Experience in requirements analysis
Strong proficiency in Excel, including calculations and statistics
Börkrav
ITIL certification is a plus
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Personliga egenskaper
Self-driven
Strong communicative skills
Great interpersonal skills
Results-oriented
Övrig information
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)