Projektledare för införande av nytt HR/lönesystem till Pensionsmyndigheten

oktober 4, 2024
Roll Projektledare
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2024-10-21
Slutdatum 2025-05-31
Omfattning 50%
Ort Stockholm
Land Sweden
Sista svarsdatum 2024-10-08 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56)
Referensnummer #12085
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en projektledare för införande av nytt HR/lönesystem till Pensionsmyndigheten.

Uppdraget omfattar:
Vi söker dig som vill verka som projektledare för införandet av Heroma i slutförandet av förstudien och under själva införandet fram till och med augusti 2026 på en omfattning om 50% av en heltidstjänst.  Arbetet kan kräva något mer tid i perioder. Vi ser gärna att du kan kliva på som projektledare, så snart som möjligt, med start i oktober.

Heroma är vårt kommande HR- och lönesystem och systemet tillhandahålls av Statens servicecenter. Idag använder vi Pol/Res samt Min tid och dessa system kommer inte att finnas kvar. 
Just nu pågår förstudien fram till och med november 2024 januari, för att därefter gå in i själva införandet efter årsskiftet. Systemet beräknas gå i drift i maj 2026.   

I uppdraget ingår att ha regelbundna möten med Statens servicecenter, där även teknisk projektledare från IT deltar, och tillsammans med dem driva arbetet framåt. Du kommer att leda, samordna och hålla samman arbetet internt inom PM med berörda kompetenser inom HR-enheten, ekonomi och IT. Vidare kommer du delta i möten med systemleverantören samt rapportera till den strategiska styrgruppen inom PM.

Du arbetar nära kollegor inom HR-enheten och rapporterar till gruppchefen för verksamhetsnära HR.

Skallkrav

Vi söker dig som är erfaren projektledare.
Du har intresse av och förståelse för hur olika system för våra stödfunktioner har beroenden till varandra.
Du är van kravställare som förmår att göra det komplexa enkelt.
Du vill vara med och bidra till att användarnas förutsättningar, såväl chefers som medarbetares, underlättas och förenklas.

Börkrav

Du har jobbat med liknande uppdrag sedan tidigare.
Du har erfarenhet av arbeta i statlig verksamhet.
Du har erfarenhet av Heroma eller motsvarande HR/lönesystem.

Övriga krav

Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven

Personliga egenskaper

Du ska vara strukturerad.
Du har en god samarbetsförmåga.
Du är pedagogisk och kan göra det komplexa enkelt.
Du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift på svenska.
Du kan presentera och demonstrera för större grupper.
Du är drivande och initiativtagande.
Du är kvalitetsmedveten och noggrann.

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m. 31 december 2026.

Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).

För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.

I bilaga ”Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten ”Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.

För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Logga in