Servicedeskagent till Region Sörmland

december 3, 2024
Roll Servicedeskagent
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2024-12-18
Slutdatum 2025-06-30
Omfattning 100%
Ort Eskilstuna
Land Sweden
Sista svarsdatum 2024-12-06 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30)
Referensnummer #12443
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en servicedeskagent till Region Sörmland. Konsulten ska uppnå kompetensnivå 2 i efterfrågad roll, se bilaga ”Kompetensnivåer för konsultuppdrag”.

Som servicedeskagent arbetar du med:

Att hjälpa användare från hela Region Sörmland, från läkare till kulturarbetare. Vi hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystemen, IT eller telefoni, exempelvis felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och önskemål men även behörighetshantering.

I Servicedesk arbetar du som tycker om att ha kundkontakt och att hjälpa andra med deras bekymmer. Kundkontakten innebär till stor del telefonkontakt med kund där problemen kan variera. Du tycker därför om att lösa problem, leta information och framförallt kommunicera, både med kund och kollegor inom Region Sörmland. Ärendena dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem.

Arbetstider är förnärvarande måndag till fredag uppdelat på två olika arbetspass (7-16 och 8-17) men kan komma att ändras efter verksamhetens behov. 

Samarbeta med övriga servicedeskagenter och supporttekniker i Region Sörmland IT.

Tjänstgöringsort Eskilstuna, resor kan förekomma i tjänsten.

Skallkrav

Active Directory
Microsoft Windows 10
Azure AD
Microsoft Office 365
Teams
Ärendehanteringssystem
Fjärrstyrning
Citrix
En vana att arbeta med telefon som kommunikationsmedel
Konsulten skall behärska svenska språket väl i både tal och skrift

Börkrav

B-körkort

Övriga krav

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Leverantören intygar att erbjuden konsult, person som ingår i bolagets förvaltnings-, lednings- eller kontrollorgan eller person som är behörig att företräda, fatta beslut om eller kontrollera bolaget eller ev. underleverantör inte omfattas av någon av uteslutningsgrunderna i 13 kap. 1§ och 3§ 2 punkten LOU

Personliga egenskaper

Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Driven
Flexibel

Övrig information

Option på förlängning  längst t.o.m. 2025-12-31

Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.

OBS! Utvärdering av de personliga egenskaperna kan komma att ske vid en eventuell intervju.
OBS! Konsulten ska ingå i ett team, och det innebär att stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper

För eventuella frågor kontakta Nilla Seger, mobilnummer 070-960 66 30.

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Logga in