Supporttekniker IT till Pensionsmyndigheten – Offerter skickad till kund

augusti 19, 2024
Roll Supporttekniker
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2024-09-02
Slutdatum 2025-02-28
Omfattning 100%
Ort Stockholm
Land Sweden
Sista svarsdatum 2024-08-22 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56)
Referensnummer #11792
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Supporttekniker IT till Pensionsmyndigheten.

Uppdraget omfattar:
Du kommer att som konsult bistå Pensionsmyndigheten i dagliga arbetet med felsökning och hantering av ärenden inom teknisk IT-support. 
Det ingår att ha direktkontakt med användaren i förekommande fall.

I arbetet ingår att ha en tät dialog med Försäkringskassans IT-supportorganisation då delar av Pensionsmyndighetens IT-drift och support är outsourcat till Försäkringskassan.

Start så snart som möjligt, utvärdering av offerter sker löpande.

Skallkrav

Minst 2 års sammanhängande erfarenhet av arbete med andra linjens support till användare
Minst 2 års sammanhängande erfarenhet av felsökning i Windows 10, Microsoft Office och Skype for business
Minst 2 års sammanhängande erfarenhet av felsökning gällande nätverk, fjärrstyrning, mailhantering och applikationer i operativsystemet Microsoft Windows 10 för PC

Minst 2 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem såsom upplägg och åtgärd av ärenden
Minst 2 års sammanhängande erfarenhet av en Windows-miljö där System Center Service Manager (SCCM) används som client management
Minst 2 års erfarenhet av arbete i Active Directory
Minst 2 års erfarenhet av arbete med tekniska lösningar för mobilt arbete som VPN och VDI
Erfarenhet av dokumentation, både teknisk och framtagning av användarmanualer
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM)

Börkrav

Övriga krav

Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven

Personliga egenskaper

Du är driven, hjälpsam och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra
Du är strukturerad och kan prioritera och ta ansvar för ditt eget arbete
Du är prestigelös och trivs med att arbeta i team
Du är säkerhetsmedveten, då vi som myndighet hanterar samhälls- och individkritisk information, och du hanterar detta på ett korrekt sätt

Övrig information

Option på förlängning längst t.o.m. 31 december 2026.
Start så snart som möjligt, utvärdering av offerter sker löpande.

Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).

För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.

I bilaga ”Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten ”Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.

För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Kompetensområden

Tillgängliga roller

Logga in