Roll | Upphandling/Inköp |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-02-03 |
Slutdatum | 2025-10-31 |
Omfattning | 100% |
Ort | Sollentuna |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2024-12-26 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Elin Engman (elin.engman@keyman.se | 0730799755) |
Referensnummer | #12560 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning:
Beskrivning av uppdraget:
Skallkrav
Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingar inom område bygg- och fastighetsrelaterade tjänster.
Minst fem genomförda upphandlingar inom bygg och fastighetsområdet
Goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling
Goda kunskaper i standardavtalen ABFF och ABT
Vana att navigera i AMA-strukturen
Förmåga att arbeta självständigt och leda grupper med begränsad upphandlingskompetens
Förmåga att identifiera problem i upphandlingsunderlag och formulera lösningar
Erfarenhet av att fördela och följa upp arbetsuppgifter inom projektgrupper
Kompetens och vana att säkerställa efterlevnad av lagkrav och regelverk
Mycket god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt
Möjlighet att starta upp arbetet senast v. 6 2025.
Börkrav
Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
Erfarenhet av och/eller intresse för fastighetsrelaterad teknik och utemiljöer
Tidigare arbete med både strategiska och operativa upphandlingsfrågor
Förmåga att tillämpa kreativa och innovativa lösningar på upphandlingsutmaningar
Konsulten bör i sin egen organisation ha tillgång till kollegor eller andra resurser med kompetens inom fastighetsrelaterade upphandlingar för eventuellt stöd i frågor rörande teknik, utemiljö, tillämpning av standardavtal o dyl för att kunna säkerställa hög kvalitet i leveransen
Möjlighet att starta upp arbetet v.2 2024
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Personliga egenskaper
Tydlig och strukturerad i kommunikation och arbetsledning
Trygg i sin roll och i att ifrågasätta samt vägleda gruppen vid behov
Lösningsorienterad och analytisk med ett öga för detaljer
God samarbetsförmåga och lyhördhet gentemot olika parter i upphandlingsprocessen
Hög integritet och professionellt förhållningssätt
Flexibel och anpassningsbar efter projektets behov
Övrig information
I dagsläget omfattar uppdragsplaneringen att projektleda tre parallella upphandlingar vars avtal löper ut hösten 2025. För två av dessa upphandlingar finns befintliga underlag att utgå ifrån, medan den tredje innebär att flera befintliga avtal ska samlas och paketeras till ett nytt avtal, vilket innebär att inget befintligt underlag finns för denna upphandling. Uppdraget löper i första hand tills dess att upphandlingarna är slutförda men som längst till oktober 2025. En förlängning kan bli aktuell beroende på tillgången till interna resurser vid tidpunkten, meddelas så snart som möjligt men sannolikt efter sommaren 2025.
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)