Roll | IT Specialist |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-05-01 |
Slutdatum | 2026-04-30 |
Omfattning | 10% |
Ort | Distansarbete |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-02-19 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56) |
Referensnummer | #12874 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar:
Generell beskrivning av behoven
Pensionsmyndigheten avser att teckna ett teamavtal kring tekniskt stöd, support och mindre utvecklingsinsatser för applikationen W3D3 från Formpipe – med tillhörande moduler, kringsystem och testmiljö, samt de myndighetsspecifika anpassningar som gjorts av eller knutits till W3D3.
Avtalet ska också omfatta motsvarande insatser för de delar av W3D3 som Pensionsmyndigheten i egenskap av värdmyndighet förväntas erbjuda Fondtorgsnämnden.
Syftet med avtalet är att Pensionsmyndigheten tillsammans med leverantören ska verka för en stabil miljö med god prestanda som motsvarar våra användares behov. Pensionsmyndigheten behöver stöd i frågor kring utvecklingsmöjligheter såväl som konkreta felavhjälpande åtgärder och årliga uppgraderingar.
Beskrivning av W3D3 på Pensionsmyndigheten
W3D3 är ett av Pensionsmyndighetens dokumenthanterings- och ärendehanteringssystem. I systemet diarieförs allmänna handlingar kopplade till ärenden som rör t.ex. omprövningar, polisanmälningar, avtal, beslut, remisser, upphandlingsärenden, synpunkter från allmänhet, personalärenden och vissa fondhandelsärenden.
- En årlig uppgradering och eventuella patchningar löpande under avtalstiden.
- Deltagande på minst ett förvaltningsmöte per kvartal med Pensionsmyndigheten.
- Support via telefon och mail helgfria vardagar kl 8:00 -16:30.
- Inställelsetid: Leverantören ska återkoppla på anmält ärende med hög eller medelhög prioritering inom 2 timmar.
- Tekniskt stöd i samband med att komponenter eller system som W3D3 är beroende av åtgärdas (till exempel datahallsswitchar).
- Ge prisförslag om lösning av ett ärende tar mer än 4 timmar att åtgärda.
- Rapportering gällande inkommande ärenden och lösningsgrad per ärende.
- Teknisk kompetens och stöd för befintlig W3D3-installation inklusive miljöer för drift och acceptanstest, samt klientmiljö. Omfattar vanlig felavhjälpning och serviceåtgärder som inte innefattar utveckling.
- Pensionsmyndigheten ska kunna avropa löpande konsulttimmar för att genomföra aktiviteter som avser utveckling eller service utöver avhjälpande av fel och incidenter.
Skallkrav
Ha etablerat samverkansavtal (motsv.) med Formpipe.
Tillhandahålla en portal för ärendehantering för Pensionsmyndigheten.
Rapportera kvartalsvis eller vid behov gällande status på pågående ärenden, lösningsgrad, antal förbrukade timmar etc.
Tillhandahålla teknisk kompetens och utgöra stöd för befintlig W3D3 installation inklusive miljöer för drift och acceptanstest, samt klientmiljö.
Vara drivande i hantering av inkomna ärenden och lösningar för dessa.
Erbjuda minst en konsult som har gjort minst tre (3) uppgraderingar till den W3D3-version som Pensionsmyndighetens använder i nuläget (2024 R1).
Erbjuda minst en konsult med 5 års erfarenhet av felsökning och rättningar i W3D3 och tillhörande moduler.
Erbjuda konsulter med god kommunikativ förmåga och god språklig förmåga i tal och skrift.
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM)
Börkrav
Erbjuda minst en konsult med erfarenhet av applikationen körd i dubbla datahallar.
Erbjuda minst en konsult med erfarenhet av att ta fram system- och driftsdokumentation för applikationen. Ett för uppdraget relevant arbetsprov bör lämnas in.
Erbjuda konsulter med viss kompetens inom regelverket för diarieföring inom statliga myndigheter.
Övriga krav
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven
Uppdraget kräver att konsulten ska vara svensk medborgare
Registerkontroll nivå 2 (SUA) av konsulten kommer att genomföras. Se info i bifogat dokument
Uppfyller konsultbolaget samtliga punkter i 13 kap. LOU enligt bifogat utdrag från LOU 2016:1145?
Offererat timpris ska inkludera samtliga kostnader, t.ex. res- och restidskostnader samt övriga kostnader kopplade till konsultens vistelse i Stockholm.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard
Personliga egenskaper
Leverantören ska kunna erbjuda konsulter som är socialt kompetenta, noggranna, självgående, drivande, engagerade, positiva och lösningsorienterade.
Övrig information
Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).
För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.
I bilaga ”Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten ”Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.
För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)