Roll | Upphandlare |
Kompetensområde | Försäljning, inköp, marknadsföring |
Startdatum | 2025-04-14 |
Slutdatum | 2025-07-14 |
Omfattning | 50% |
Ort | Tumba |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-03-27 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Elin Engman (elin.engman@keyman.se | 0730799755) |
Referensnummer | #13091 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar:
Genomföra upphandling enligt Botkyrka Kommuns upphandlingsprocess
Uppdragstiden är initialt på 3 månader, med starttid omgående från det att båda parter undertecknat avtalet. Vi uppskattar omfattningen upp till ca 50 % av heltid.
Skallkrav
Ha dokumenterad högskole-/universitetsexamen alternativt en kvalificerad yrkesutbildning inom
upphandling eller motsvarande. Om en konsult saknar kravställd utbildning, men har
tillägnat sig mer än 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av yrket som upphandlare
godtas detta.
Ha goda kunskaper om upphandlingslagstiftningen, dess tillämpning och gällande praxis.
Ha god teoretisk kunskap om förfaranden och arbetssätt avseende upphandling.
Ha god erfarenhet av att självständigt leda upphandlingar och hanterat hela
upphandlingsprocessen.
Kunna projektleda avtalsgrupper med representanter från olika verksamheter med olika
bakgrund och kompetens.
Arbeta utifrån-, och ha förmåga, att snabbt sätta sig in i upphandlingsuppdrag och arbeta utifrån
anvisningar, rutiner, mallar, policys och riktlinjer.
Ha god kommunikativ förmåga, vara serviceinriktad och pedagogisk, samt ska kunna anpassa
sig till olika intressenter på ett tydligt sätt i både tal och skrift och ha en utvecklad
samarbetsförmåga.
Behärska det svenska språket både skriftligt och muntligt. Med behärska avses att obehindrat
kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga
kontaktytor.
Observera att det är Leverantören som måste bevisa att kraven på systematiskt miljöarbete är uppfyllt. Andra parters (moderföretag, underleverantörer, etc.) miljöledningsarbete/miljöledningscertifikat kan inte åberopas för att påvisa att detta krav är uppfyllt.
Observera att det är Leverantören som måste bevisa att kraven på systematiskt kvalitetsarbete är uppfyllt. Andra parters (moderföretag, underleverantörer, etc.) kvalitetsledningsarbete/kvalitetsledningscertifikat kan inte åberopas för att påvisa att detta krav är uppfyllt.
Minst 5 års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom entreprenadområdet.
God kunskap om regelverket för offentlig upphandling
Kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket
Kunskap inom AB04/ABT06 och ABFF 15
Ange 1-2 referenser för styrkande av att tidigare uppdrag inom aktuellt område gjorts med god kvalitet/enligt tidsplan/gott samarbete
Börkrav
Erfarenhet av upphandlingsverktyget Kommers
Erfarenhet av hissupphandlingar, markupphandlingar och upphandling av konstgräs.
Övriga krav
Aktuella kandidater för uppdraget kan komma att kallas till en kvalitetssäkrande intervju.
Personliga egenskaper
Noggrann
Självgående
Självständig
Övrig information
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)