Roll | Upphandlare |
Kompetensområde | Försäljning, inköp, marknadsföring |
Startdatum | 2024-09-11 |
Slutdatum | 2025-09-10 |
Omfattning | 25% |
Ort | Sundbyberg |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2024-09-04 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Annette Mårdberg (annette.mardberg@keyman.se | 072-219 52 19) |
Referensnummer | #11856 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget består i att stötta Affärsstöd med först och främst direktupphandling och avrop men andra inriktningar kan också förekomma.
Vi söken en konsult som med kort varsel kan åta sig uppdrag kontinuerligt under perioden.
Konsulten ska självständigt kunna ta fram ett fullständigt underlag med nödvändiga bilagor och avtal, med den information som kravställarna förmedlar i arbetet.
Konsultens ansvar i korthet, (se även grundkrav i avtal):
– framdriften av direktupphandlingen/avropet fram till avtalsteckning,
– att efterfråga information från arbetsgruppen
– att hjälpa verksamheten ta fram den information som krävs för att konsulten ska kunna ta fram ett underlag som täcker stadens behov
– att följa stadens upphandlingsprocess
– att annonsera, svara på frågor under anbudstid, öppna, utvärdera anbud, skriva tilldelningsbeslut, framtagning av avtal och avtalssignering.
– Konsulten ska även kunna medverka vid utformning av yttrande vid eventuell överprövning.
– Konsulten kan även komma att behöva leda implementeringsarbetet efter avtalstecknandet.
Arbetet kan bedrivas mestadels på distans men ska ha möjlighet att närvara i Sundbyberg när uppdraget så krävs, arbetsplats i Sundbyberg finns att tillgå.
Skallkrav
Konsulten ska ha gedigen erfarenhet av upphandling/direktupphandlingar/FKU
Konsulten ska ha mycket god kännedom om upphandlingslagstiftningen och TendSign.
2 referenter ska anges som konsulten samarbetat med en längre tid (tidigare chef eller längre kundrelation). Referenten kan komma att få lämna en personbedömning av konsulten. Referenserna ska avse uppdrag där konsulten upphandlat liknande upphandlingar med gott resultat för uppdragsgivaren.
Börkrav
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa
Personliga egenskaper
Konsulten ska ha ett pedagogiskt arbetssätt och mycket god vana att driva upphandlingsarbetet med ovana arbetsgrupper.
Övrig information
För Sundbybergs stads kompetensnivåer se bilaga.
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)